سیاسی
سیاسی
امام جمعه جزیره کیش گفت: مقام معظم رهبری تأکید بر این دارند که مردم باید در همه صحنه‌ها و میدان‌ها حضور فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبری تحلیلی«کیش پرس»؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره کیش اظهار کرد: خودم و شما بزرگواران را در این ماه مبارک رمضان به تقوای الهی سفارش می‌کنم، حال اولین جمعه سال ۱۴۰۳ بهار طبیعت و فرا رسیدن نوروز را خدمت همه شما بزرگواران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

 

 

 

 

وی افزود: تقارن بهار طبیعت با بهار فطرت و معنویت بهار قرآن ماه مبارک رمضان به فال نیک می‌گیریم و ایام با ارزشی‌ست طراوت و شادابی طبیعت و شروع سال جدید شمسی و اداری در کنار تلاوت و شادابی معنوی و شروع سال معنوی و تربیتی که خیلی‌ها ماه مبارک رمضان را شروع سال معنوی خودشان قرار می‌دهند سالی که نکوست از بهارش پیداست و بهار امسال همزمان با بهار معنویت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز گفت: امیدواریم عملکرد ما و برنامه‌ریزی ما جوری باشد که هم حال بهتری از لحاظ زندگی دنیایی داشته باشیم و مادی و هم حال بهتری و احسن الحال رو از لحاظ معنوی داشته باشیم و این ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن هست و قرآن هم بهار ان‌شاءاللّٰه از این بهار در بهار بهره کافی و وافی رو ببریم.

 

وی ادامه داد: در آستانه ولادت امام حسن مجتبی(ع) هستیم و امسال دو بار در یک سال ولادت امام حسن را جشن خواهیم گرفت یکی در پانزدهم ماه مبارک رمضان امسال که در هفته اول سال جدید هست و یکی در ۱۵ رمضان سال آینده قمری که در ایام آخر سال شمسی جاری است و این را هم ما به فال نیک می‌گیریم و به احسان امام حسن مجتبی(ع) امیدواریم که این سال ما سال بسیار پر خیر و برکتی باشد.

 

بی نیاز بیان کرد: سال ۱۴۰۲ گذشت و در خصوص سال گذشته مباحث مختلفی قابل طرح است که من یکی دو مورد رو مختصر در این خطبه اول سال تقدیم شما بزرگواران خواهم کرد نکته اول فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در طول سال گذشته است بیش از ۵۶ دیدار عمومی و مهمی داشتند که مسائل زیادی را مطرح کردند این نکته را عرض می‌کنم از باب اینکه از همه مباحثی که مطرح شده چند مورد رو به عنوان نمونه عرض کنم و اینکه اون نکاتی که در سال گذشته گفته شد برای امسال ما هم باید نقشه راه باشد مورد توجه یکی از مباحثی که از ابتدای سال مقام معظم رهبری با توجه به شناخت عمیقی که از اوضاع جهان و کشور دارند مسئله تاکید بر انتخابات و مشارکت حداکثری مردم بود.

 

امام جمعه جزیره کیش خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بگوییم فعال‌ترین شخصیت در نظام جمهوری اسلامی در سال گذشته برای دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات را بخواهیم معرفی کنیم قطعا مقام معظم رهبری مدظله العالی بودند و این یعنی تأکید بر اینکه مردم باید در همه صحنه‌ها و میدان‌ها حضور فعال داشته باشند.

 

انتهای خبر/

  • نویسنده : معصومه تاج فیروز
  • منبع خبر : Kishpress